0850609349 - 24/7 bereikbaar, ongeacht je verzekering support@wheni.nl

Gratis Webinar: Hoe ga je om met rouw?

Veelgestelde vragen

Vind hier de meestgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op en wij helpen je zo spoedig mogelijk.

Hulp bij overlijden van dierbare 

Mijn dierbare is overleden, wat moet ik nu doen?

Dat is verschrikkelijk… Alle emoties mogen er zijn, neem daar de tijd voor. Bel mensen die je kunnen steunen. Jij en je emoties zijn nu belangrijk, er is geen reden tot haast. Praktische dingen komen later, wij zijn er voor je. Wanneer jij er klaar voor bent bel je de huisarts, hij zal een verklaring van overlijden afgeven. Wij staan 24/7 voor je klaar, ongeacht verzekering en verzekeraar 0850609349.

Wat zijn de belangrijkste regels na overlijden?
  • Na overlijden bel je de huisarts, die een verklaring van overlijden afgeeft waarmee je een verlof tot begraven en cremeren kunt aanvragen. 
  • Je mag de uitvaart geheel zelf regelen 
  • Je kan zelf aangifte van overlijden doen binnen 5 dagen bij de Burgerlijke Stand
  • Voor verdere regels kan je onze checklist hier bekijken
Hebben jullie een checklist voor overlijden?

 Ja, die tref je hier.

Wat is opbaren?

Opbaren betekent ‘het op een baar leggen van een overledene. De overledene wordt in een kist of op een bed gelegd, verzorgd en gekleed. Iemand kan thuis worden opgebaard, in een rouwcentrum of in een verzorgingstehuis. Er wordt gebruik gemaakt van koeling. Je kan er ook voor kiezen om iemand niet te laten opbaren. Dan kan je hem/haar alleen tot de uitvaart niet bezoeken. 

Wat moet ik zelf doen m.b.t. opbaren?

  • Je kan alvast de overlijdenspapieren die de arts heeft achtergelaten klaarleggen op een vaste plek
  • Leg ook alvast het paspoort/identiteitskaart en eventueel het trouwboekje klaar op dezelfde plek
  • Kies je voor een thuisopbaring? Denk dan alvast na over de plek in huis
Wat houdt balseming in?

Je kan bij het opbaren ook balseming toepassen in plaats van koelen. Dat heet ook wel thanatopraxie. Het lichaam blijft op deze manier een aantal dagen goed, zonder dat het gaat ontbinden. Ook ziet het lichaam er langer levendiger uit. Let op, in verband met corona kan het zijn dat balseming op het moment niet wordt toegepast. 

Moet de overledene in een kist?

Je mag de overledene zelf opbaren, thuis opbaren in een kist of bijvoorbeeld op bed. Zonder kist begraven of cremeren mag ook. De kist mag je zelf maken. Ook een wade of doek is toegestaan. Alle mogelijkheden qua opbaren vind je op onze overzichtspagina.

Zijn er regels qua kleding voor de overledenen?

In principe zijn er geen regels. Wel wordt het aangeraden om natuurlijke kleding te gebruiken van materialen zoals katoen, wol, zijde of linnen. Schoenen en stoffen van synthetische materialen (panty’s bijvoorbeeld) belemmeren namelijk een goede vertering van het lichaam. Ook brillen en andere (harde) kunststof materialen zullen voor het sluiten van de kist afgenomen worden.

Hoe kan ik het lichaam verzorgen?

Je kan het lichaam zelf verzorgen, of door iemand die dichtbij staat en dit graag zou willen doen. Qua verzorging kan je denken aan wassen, scheren (bij mannen) en mooi aankleden. Je kan dit ook laten doen door iemand. Op onze overzichtspagina hebben wij een aantal professionele uitvaartverzorgers die dit graag voor u oppakken. 

 

Wat moet ik zelf doen m.b.t. de verzorging?

  • Je kan alvast de favoriete kleding klaarleggen met waar mogelijk van natuurlijke materialen zoals katoen, linnen, zijde of wol
  • Zoek een mooie foto van uw geliefde uit die gebruikt kan worden op de uitvaart
  • Leg alvast sieraden, een bril of make-up klaar die gebruikt kan worden bij de verzorging. Ook tekeningen, briefjes, bloemen en een laatste groet kunnen in de kist worden bijgelegd. 
Is rouwvervoer verplicht?

Vervoer hoeft niet met een rouwauto. Vervoer in een eigen auto of een ander vervoersmiddel is toegestaan. Houd er rekening mee dat een overledene ongeveer twee a drie keer vervoert moet worden (een voorbeeld: van het ziekenhuis naar rouwcentrum, van rouwcentrum naar een kerk en dan naar de begraafplaats). Op onze overzichtspagina vind je alle vervoersmiddelen die je via Wheni kunt boeken.

Grafdragers

Je mag de overledene zelf naar het graf dragen en in het graf laten zakken. Je kan hier vrienden of familie voor vragen. Ook kan je professionele grafdragers inhuren of soms zal er een optie worden geboden door de plek van de ceremonie. 

Waar en wanneer moet de overledene begraven of gecremeerd worden?

Begraven en cremeren is niet gebonden aan de eigen woonplaats maar mag alleen op een begraafplaats of een crematorium. Het mag pas 36 uur na overlijden, maar moet binnen zes dagen. Je mag de asurn thuis bewaren. Meer informatie over begraven en cremeren vind je hier.

Hoe weet ik dat mijn uitvaart compleet is?

Door de stappen van onze checklist te doorlopen. Ook hebben wij een draaiboek gemaakt waarin je kan zien wat je te wachten staat op de dag van de uitvaart. Daarnaast biedt Wheni uitvaartbegeleiders aan die je kunnen bijstaan in het organiseren van de uitvaart. Zij rekenen een vast tarief per uur en zij kunnen een groot deel van de organisatie uit handen nemen voor jou. 

Vragen over When I’m Gone (When I)

Waarom Wheni?

Er zijn veel waardevolle uitvaart initiatieven en veel mensen die een uitvaart organiseren. Dankzij Wheni kunnen zij elkaar vinden. Zoeken en boeken gaat eenvoudig online. Wheni  wil de uitvaartsector transparant en eerlijk maken, zonder onnodige, torenhoge kosten.

Voor wie is Wheni?

When I’m Gone is voor veel verschillende mensen bruikbaar. Je kan Wheni gebruiken ter inspiratie, voor informatie en voor het direct afnemen van diensten of producten. Dus voor zowel als particulier, leverancier of uitvaart ondernemer is wheni bruikbaar.

Het kan zijn dat er binnenkort een uitvaart georganiseerd moet worden voor een geliefde. Op Wheni kan je inspiratie opdoen en een transparant overzicht krijgen van de kosten en zaken die hierbij komen kijken. Onder andere in onze checklist zie je de eerste stappen die je kan ondernemen zodra iemand is overleden. 

Daarnaast is Wheni het platform waar leveranciers en klanten elkaar kunnen ontmoeten. Door middel van eigen pagina’s kunnen leveranciers op een laagdrempelige manier hun product of dienst aanbieden en worden zij sneller gevonden door de mensen die hen nodig hebben. 

Ook is Wheni ook bruikbaar voor uitvaartbegeleiders. Producten en diensten kunnen via Wheni besteld worden en wij garanderen een laagste prijs garantie bij onze leveranciers.

Wie zitten er achter Wheni?

Annemiek Dogan heeft When I bedacht en gerealiseerd samen met haar partners. Karlien Spobeck is er in 2020 bijgekomen en is de persoon die Wheni beheert en alles reguleert. Lees hier uitgebreid over het team en hun missie. 

Wat is jullie missie?

De missie van When I‘m Gone is om de uitvaartbranche transparant te maken. Om dit te realiseren biedt Wheni een online platform aan waar vraag en aanbod elkaar kunnen vinden. Als bemiddelaar tussen beide partijen faciliteert Wheni deze transactie.

Wat is het kvk-nummer en btw-nummer?

Het kvk-nummer is:  68147821 en het btw nummer is: NL0049866156. When I’m gone is een besloten vennootschap ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer 68147821. 

Wat is When I en hoe werkt het?

When I biedt een overzichtelijke, veilige en betrouwbare manier om de uitvaart te organiseren. Op When I boek je direct bij de leverancier, zonder tussenpersonen, met de laagste prijs garantie.

  • Alles kan online

Van het bekijken van foto’s en video’s en het lezen van reviews tot in contact komen met leveranciers, bestellen en betalen. 

  • Wishlist 

Hierin kun je alles dat je aanspreekt toevoegen, zodat ook mede organisatoren jouw voorkeuren kunnen zien. Zo organiseer je ook makkelijk samen de uitvaart.

  • Transparantie 

Dit vinden wij belangrijk. Onze leveranciers garanderen dat ze nergens voor een lager bedrag te vinden zijn. En achteraf geen extra kosten zullen doorberekenen.

  • Keuze gemaakt? 

Via de beveiligde betaalomgeving kun je online betalen. Of je kan via het contactformulier gelijk in contact komen met de leverancier. Deze zal binnen 24 uur reageren op het contactverzoek.

Klachten en complimenten

Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Helaas gebeurt het soms toch dat er iets niet helemaal naar wensen verloopt. Feedback vinden wij daarom enorm belangrijk, zo help je onze diensten verbeteren. Heb je een klacht? Dan nemen wij graag contact met je op zodat wij samen naar een oplossing kunnen kijken. Je kan je klacht via dit formulier naar ons sturen, of je kan ons bellen. Een complimentje sturen mag ook altijd!

Welke rol speelt When I?

Wij hebben een platform waarop mensen op een makkelijke, veilige en betrouwbare manier de uitvaart kunnen boeken. Wij brengen klanten en leveranciers bij elkaar, faciliteren de betaling, en ondersteunen als er vragen of problemen zijn. Wij staan 24/7 voor je klaar.

Is Wheni onafhankelijk?

Ja, wij worden niet   of ondersteund door een uitvaartverzekering of een andere belanghebbende partij.

Is Wheni onafhankelijk?

Betalingen

Wat gebeurt er na betaling?

Als je een offerte accepteert, word je automatisch doorgestuurd naar de beveiligde betaalomgeving. Zodra de betaling is ontvangen, heb je een overeenkomst gesloten met de leverancier en is de koop of opdracht definitief. Je ontvangt hiervan per mail een bevestiging.

Leveranciers

Ik ben leverancier en ik wil op Wheni komen

Als je interesse hebt om je dienst of product aan te bieden op ons platform ben je van harte welkom! Wij nemen contact met je op zodra je het inschrijfformulier hebt ingevuld.

Wat zijn de kosten om op Wheni te komen?

Wij bieden ons platform volledig gratis aan voor zowel leveranciers als onze klanten. Wij doen dit omdat wij de verbinding willen zijn en de uitvaartbranche zo transparant mogelijk willen maken. 

Omdat wij in de opstartfase zitten van Wheni.nl zijn de kosten voor de eerste 150 leveranciers gratis. 

Wat houdt een leveranciers (salespagina) in?

Elke leverancier krijgt zodra zijn/haar dienst of product is goedgekeurd door Wheni een eigen salespagina. Op deze pagina staat de omschrijving, de prijs, de eigenschappen en afbeeldingen van het product of de dienst. De salespagina wordt door Wheni binnen 5 werkdagen gemaakt, nadat de aanmelding van de leverancier is goedgekeurd. Aanpassingen kunnen gedaan worden op verzoek.

Binnen hoeveel tijd moet een leverancier reageren op een bericht?

Binnen 24 uur 

Contacteer Wheni

In een paar dagen de uitvaart van het leven organiseren in een emotionele tijd; wij kunnen ons goed voorstellen dat dit een hele opgave is. Je staat er niet alleen voor, wij staan altijd klaar om jou te helpen. Met iedere vraag kun je ons 24/7 bereiken. Wij zullen er alles aan doen om optimaal bij te dragen. Onze hele service staat in het teken van jou. 

0850609349 

support@wheni.nl